STOP SDBLOCKER

תשבץ, כולנו אוהבים לפתור, אך קשה לפצח מכיוון שבדר"כ יש כמה הגדרות קשות מאוד. אנו מעלים לכם פתרונות לפי מספר אותיות. בעזרת האתר תשבצים ותשחצים תוכלו לסיים את התשבץ ולזכות בפרסים. בהצלחה

דפים

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

גז חסר צבע וריח | סוג של גז דליק חסר צבע תשבץ | גז דליק חסר צבע וריח מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה גז חסר צבע וריח. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "גז דליק חסר צבע וריח" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של גז דליק חסר צבע בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

גזים אצילים, המכונים גם גזים אינרטי, הם קבוצה של יסודות אל-מתכתיים הנמצאים בטבלה המחזורית. גזים אלו חסרי צבע וריח, ואינם נוטים להגיב עם יסודות אחרים.

מאפיינים עיקריים:

  • אל-מתכתיים: גזים אצילים אינם מתכות, ולכן אין להם תכונות אופייניות של מתכות כמו מוליכות חשמלית גבוהה.
  • אינרטי: גזים אלו אינם נוטים להגיב עם יסודות אחרים, ולכן הם נקראים גם "גזים אינרטי".
  • יציבים: גזים אצילים בעלי מבנה אלקטרוני יציב, ולכן הם אינם נוטים לאבד או לקבל אלקטרונים.
  • חסרי צבע וריח: גזים אלו אינם נראים ואינם ניתנים להרחה.

גזים אצילים נפוצים:

  • הליום (He)
  • ניאון (Ne)
  • ארגון (Ar)
  • קריפטון (Kr)
  • קסנון (Xe)
  • רדון (Rn) - רדיואקטיבי

שימושים:

  • הליום: משמש למילוי בלונים, ספינות אוויר וצלילה.
  • ניאון: משמש בשלטי ניאון.
  • ארגון: משמש בריתוך ובחומרים דליקים.
  • קריפטון: משמש בתאורה פלואורסצנטית.
  • קסנון: משמש בפנסי רכב ובמכשירים רפואיים.
  • רדון: משמש לטיפול בסרטן.

העולם סביבנו מלא בגזים, חלקם נראים לעין וחלקם בלתי נראים. ביניהם קיימים גזים מיוחדים שאין להם צבע או ריח, כאילו הם פשוט נעלמים באוויר. שני גזים כאלה הם אתן (Ethylene) ומתאן (Methane), שניהם בעלי תפקידים חשובים הן בטבע והן בעולם שבו אנו חיים.

אתן: גז צמחי רב-תכליתי

אתן, הידוע גם בשם אתילן, הוא גז פשוט יחסית המורכב משני אטומי פחמן וארבעה אטומי מימן. למרות פשטותו, הוא בעל חשיבות רבה עבור צמחים. הוא משמש כהורמון צמחי, המכונה גם "הורמון ההבשלה", ומווסת תהליכים רבים כמו הבשלת פירות, פתיחת פרחים ונשירת עלים. גז זה משפיע גם על עמידות הצמחים למחלות ומזיקים.

לא רק צמחים נהנים מאתן. בתעשייה הכימית הוא משמש כחומר מוצא לייצור פלסטיק, אתנול, אלדהידים ועוד. בעבר אף השתמשו בו כחומר הרדמה, אך כיום נעשה שימוש בחומרים אחרים פחות דליקים.

מתאן: גז חממה חזק

מתאן הוא גז דליק וחסר צבע המורכב מאטום פחמן אחד וארבעה אטומי מימן. הוא ידוע בעיקר כ"גז הביצות", כיוון שהוא נוצר בתהליך ריקבון של חומרים אורגניים בתנאים ללא חמצן.

למתאן יש השפעה חזקה על התחממות כדור הארץ. הוא אומנם פחות נפוץ מגזי חממה אחרים כמו פחמן דו-חמצני, אך הוא חזק פי 84 בטווח הקצר. מקורות עיקריים לפליטת מתאן לאטמוספירה הם גידול בעלי חיים בחקלאות, פירוק פסולת אורגנית ופעילות אנושית כמו קידוחי גז טבעי.

הקשר המפתיע בין אתן ומתאן

למרות ששניהם גזים חסרי צבע וריח, אתן ומתאן שונים מאוד בתפקידיהם ובהשפעתם על הסביבה. אתן הוא גז צמחי חיוני, בעוד שמתאן הוא גז חממה חזק. יחד, הם מדגישים את המגוון והמורכבות של עולם הגזים, ואת ההשפעה העצומה שלהם על חיינו ועל כדור הארץ.

לסיכום:

גזים חסרי צבע וריח, כמו אתן ומתאן, ממלאים תפקידים חשובים הן בטבע והן בעולם שבו אנו חיים. אתן הוא הורמון צמחי המשפיע על הבשלת פירות, פתיחת פרחים, נשירת עלים ועוד. הוא גם משמש כחומר מוצא לייצור פלסטיק, אתנול, אלדהידים ועוד. מתאן הוא גז חממה חזק שנוצר בתהליך ריקבון של חומרים אורגניים. הוא ידוע בעיקר כ"גז הביצות", אך הוא גם מרכיב עיקרי בגז טבעי.

למרות שאנו לא יכולים לראות או להריח גזים אלה, הם משפיעים באופן משמעותי על חיינו ועל הסביבה. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות: אתן (נוזל דליק חסר צבע), מתן (גז דליק חסר צבע וריח)
תשובה 4 אותיות: אתאן, חמצן, חנקן (גז נפוץ), מימן (יסוד כימי גזי חסר צבע וריח), מתאן, נאון, רדון (רדיואקטיבי)
תשובה 5 אותיות: ארגון (גז אציל חסר צבע וריח), אתילן (גז דליק חסר צבע), בוטאן, הליום, ניאון (גז חסר צבע), פראון, פרופן, קסנון (גז אציל חסר צבע וריח)
תשובה 6 אותיות: אמוניה (גז חסר צבע ובעל ריח חריף!), פרופאן 
תשובה 7 אותיות: אצטילן, קריפטון (גז אציל חסר צבע)
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
תשובה שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: גז חסר צבע וריח תשבץ, גז חסר צבע וריח תשחץ, שם של גז דליק חסר צבע וריח, גז דליק חסר צבע וריח 3 אותיות, מן גז דליק חסר צבע וריח, נוזל דליק חסר צבע
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

4 תגובות: