STOP SDBLOCKER

תשבץ, כולנו אוהבים לפתור, אך קשה לפצח מכיוון שבדר"כ יש כמה הגדרות קשות מאוד. אנו מעלים לכם פתרונות לפי מספר אותיות. בעזרת האתר תשבצים ותשחצים תוכלו לסיים את התשבץ ולזכות בפרסים. בהצלחה

דפים

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

בן לעם שמי קדום | בן לעם מקראי תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה בן לעם שמי קדום, בן לעם שמי קדום תשחץ הם:  
מידע קצר על בן לעם שמי קדום
העמים השמיים נקראים כך לפי המקרא מבנו של נח, שם. ולפי המקרא כל העמים האלו התפתחו מבניו של נח . קיימת קרבה בין הלשונות השמיות. 
הגדרות נוספות הקשורות ויכולות להופיע בתשבץ או תשחץ הם: בן לעם קדום, ממלכה קדומה, בן לעם ערבי קדום, בן לעם ממוצא שמי ועוד...


מבוא:

בנבירה אל שורשי ההיסטוריה האנושית, נמצא סימני שאלה מרתקים על מוצאם וזהותם של העמים הקדומים דוברי השפות השמיות. מהי הסיבה שמשפחת שפות זו, ששרידיה חיים ובועטים בימינו, עודנה מעוררת כה רב עניין ותעלומה? במדריך זה נפענח את החוטים שקושרים את התרבויות השמיות העתיקות ליצירות המפוארות של היום, נברר את המחלוקות הבוערות סביב שאלת "הגזע השמי" ונעמיק בשרשרת שחזור המקורות שמובילה חוקרים אל "מולדתם המשוערת".

הפולמוס הגזעי - ממיתוס לגזענות וחזרה

הגדרת "גזע שמי" נחשבת סוגיה בעייתית במיוחד. בעבר נעשה בה שימוש לרעה על ידי חוקרים שאימצו מיתוסים גזעניים לסווג את עמי השמית כנחותים ובזויים. אך האם בכלל ניתן להתייחס לקבוצות עמים כה שונות תרבותית כ"גזע" אחד? ובכן, המגוון הפנומנלי של השפות, הדתות והמנהגים בקרב דוברי השמית לאורך ההיסטוריה מעיד על כך שהמונח "גזע שמי" משקף הבנה מוטעית וחמורה של המציאות. 

המסע הבלשני-ארכאולוגי אל מקור השמיות

חוקרים ממשיכים לנסות ולאגד רמזים מהעבר הרחוק במטרה לשחזר מהיכן החלה להתגבש משפחת השפות השמיות. משטחי החפירה בערי הנצח מסופוטמיה, דרך המסמכים המקראיים על "בני שם", ועד לניתוח בלשני של התבניות הדקדוקיות והצליליות המשותפות לשפות אלו - המידע צריך להירקם כחוט השני. האם הארץ המקודשת של לבנט, חצי האי ערב המרוחק או אפילו צפון אפריקה יתגלו כמוצא הקדום של העמים הדוברים שמית? 

"בראשית" - המקרא כמקור למחקר

ספר בראשית, חלק מכינוי הנצח "תנ"ך", מכיל בתוכו עדויות רבות הקשורות לעמים השמיים הקדומים. "לוח העמים" המקראי פורס את המסורת העברית על מוצאם של שבטים כמו אשור, אדום ומואב מבני שם. אך האם ניתן לסמוך על המסורת הזו כעל מקור היסטורי אמין לחלוטין? משימה מורכבת עומדת בפני החוקרים המנסים לאבחן את גרעין האמת שמתחת לריבוד המיתולוגי.  

דפוסים לשוניים משותפים - מפתח לחידה שמית    

מה הופך שפה לחלק מ"משפחת השמית"? קבוצת שפות זו נושאת סממנים לשוניים ייחודיים המגלים את קשריהן ההדוקים זו לזו: אוצר מילים וחוקי דקדוק מורכבים הבנויים סביב שורשים תלת־עיצוריים, הגייה מיוחדת עם נוכחות רבה של עיצורים גרוניים, ועוד דפוסים לשוניים עתיקים שמשותפים להן. אם מציאת המוצא הגיאוגרפי המקורי של השמיים היא משימת החפירה הגדולה, הרי החוקרים מחזיקים בידיהם כבר מפתח לא קטן לשחזורה: אוצר התבניות המשותפות של שפות אלו.

לסיכום:

כפי שעולה מפסקאות המאמר, שאלת מקורם וטיבם של העמים השמיים הקדומים נותרת מעוררת סקרנות והתעניינות חוקרים. בין מיתולוגיה ומציאות היסטורית, בין גזענות אכזרית לטענות לפלורליזם תרבותי, ובין חפירות ארכאולוגיות להיסקים לשוניים - התמונה המצטיירת היא של עולם עשיר בקשרי הדדיות וגם בשונות פנימית גדולה. עם מאמציהם המשולבים של היסטוריונים, בלשנים וחוקרי העבר, ייתכן שבסופו של דבר המסתורין של ערש התרבויות והשפות השמיות יפוענח במלואו. בהצלחה!



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: ארם (עם קדום) 
תשובה 4 אותיות: אכדי, ארמי, הררי, חבשי, מורי, נבטי, עברי, ערבי  
תשובה 5 אותיות: אדומי (בן לעם מקראי), אמורי, אשורי, דרוזי, חיווי, חמירי, יבוסי, מואבי, עמלקי
תשובה 6 אותיות: פלישתי (בן לעם קדום)
תשובה 7 אותיות: 
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):

מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה